Subject: RE: Karujärve tiiru õhuohuala
From: "Diana Krotova" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Eve Härm <[email-masked]>
Date: Mon, 1 Apr 2024 08:23:56 +0300

Tere

Tagastan kooskõlastatult.

Tervitades

Diana Krotova

+372 58 07 06 01

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Sunday, March 31, 2024 10:55 AM
To: Diana Krotova <[email-masked]>; Eve Härm 
<[email-masked]>
Subject: FW: Karujärve tiiru õhuohuala

Tere,

Edastan NOTAM taotluse kooskõlastuseks

Kristjan Kaup

Leitnant

KL Saaremaa malev

Staabiülem/Operatiiv- ja väljaõppesektsiooni ülem

Tel: 79453

GSM: 5147164

Lühi: 59453

From: Kuressaare ATS <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, March 28, 2024 4:53 PM
To: Kristjan Kaup <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Karujärve tiiru õhuohuala

Tere!

Tagastan allkirjastatud Koguva taotluse.

Head

Jaanika Teearu | Kuressaare lennuinformaator

+372 4530315 | [email-masked]

AS Tallinna Lennujaam

Tartu mnt. 101, Tallinn 10112

www.tallinn-airport.ee <http://www.tallinn-airport.ee>

See e-kiri võib sisaldada konfidentsiaalset teavet, mis on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks. Kui saite selle e-kirja eksituse tõttu, teavitage 
saatjat ja kustutage e-kiri.

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: neljapäev, 28. märts 2024 11:10
To: Kuressaare ATS <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Subject: RE: Karujärve tiiru õhuohuala

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Tulenevalt uue lasketiiru tehnilistest lahendustest on meil Karujärvel nüüd 
ohualata lasketiir.

Tiiru tagune vall konstrueeriti ringi ja kaeti materjaliga, mis väldivad 
rikošeti tekkimist ja selletõttu ei teki meil enam ohuala lasketiiru taha 
ega tiiru kohale.

Küll aga lisan kooskõlastuseks Koguva karjääri plaanitava laskmiste NOTAM-i 
taotluse.

Parimat

Kristjan Kaup

Leitnant

KL Saaremaa malev

Staabiülem/Operatiiv- ja väljaõppesektsiooni ülem

Tel: 79453

GSM: 5147164

Lühi: 59453

From: Kuressaare ATS <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, March 27, 2024 12:16 PM
To: Kristjan Kaup <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Karujärve tiiru õhuohuala

Tere!

Kuressaare torni pole jõudnud ammu ühtegi taotlust Karujärve laskeala 
kasutamiseks.

Kas praegu on laskmises paus?

Kuidas lahendasite eelmises kirjavahetuses tekkinud küsimused?

Head

Jaanika Teearu | Kuressaare lennuinformaator

+372 4530315 | [email-masked] <mailto:[email-masked]>

AS Tallinna Lennujaam

Tartu mnt. 101, Tallinn 10112

www.tallinn-airport.ee <http://www.tallinn-airport.ee>

See e-kiri võib sisaldada konfidentsiaalset teavet, mis on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks. Kui saite selle e-kirja eksituse tõttu, teavitage 
saatjat ja kustutage e-kiri.

From: Kuressaare ATS
Sent: neljapäev, 11. jaanuar 2024 17:14
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: Karujärve tiiru õhuohuala

Tere

Kas see vabatahtlikele antud luba (käia laskmas täiesti vaba graafiku 
alusel, siis kui endale sobib) kehtib ainult Saaremaal/ Karujärvel või seda 
praktikat rakendatakse ka mandril/teistes laskealades?

NÄITEKS: kui anda teada Karujärvet kasutavatele kaitseliidu liikmetele 
teada, et laskmise nädal on näiteks iga kuu esimene täisnädal, siis oleks 
lihtsam NOTAMit väljastada ja ka inimestel vabam voli oma aega planeerida.

Tervitustega

Katrin Lõo | Lennuinformaator

+372 4530315 | [email-masked] <mailto:[email-masked]>

AS Tallinna Lennujaam

Tartu mnt. 101, Tallinn 10112

www.tallinn-airport.ee <http://www.tallinn-airport.ee>

 <https://www.tallinn-airport.ee/ettevottest/keskkond/> Aastaks 2025 oleme 
saavutanud süsinikuneutraalsuse.

Tutvu Kuressaare lennujaamast toimuvate lendude ja lennugraafikuga 
lennujaama  <https://kuressaare.tallinn-airport.ee/> kodulehel.

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: neljapäev, 11. jaanuar 2024 14:41
To: Kuressaare ATS <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Subject: RE: Karujärve tiiru õhuohuala

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Kaitseliidu ülem on andnud vabatahtlikele loa käia laskmas pikaajaliste 
laskekäskude alusel. Vabatahtlik võtab kodust oma relva ja talle eraldatud 
laskemoona ning võib minna laskma kuna iganes tal selleks tuju tuleb. Minul 
puudub kontroll selle üle, kuna ta seda teeb, ükskõik kui täpselt või pikalt 
ma seda ei planeeriks.

Aga tänan vastuse eest. Sain targemaks ja mõtlen muudele lahendustele.

Kristjan Kaup

Leitnant

KL Saaremaa malev

Staabiülem/Operatiiv- ja väljaõppesektsiooni ülem

Tel: 79453

GSM: 5147164

Lühi: 59453

From: Kuressaare ATS <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, January 11, 2024 2:31 PM
To: Kristjan Kaup <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Karujärve tiiru õhuohuala

Tere!

NOTAM saab kehtida maksimaalselt 3 kuud. Pikemaks perioodiks tuleks 
väljastada lennundusteabe kogumiku lisa (AIP SUP) ja kui tegu on püsiva 
muudatusega, siis tuleb esitada lennundusteabe kogumiku (AIP) muudatuse 
taotlus, millega viiakse püsiv info AIP-i. Karujärve laskeala koordinadid on 
iseenesest juba AIP-is avaldatud püsiva teabena ja selle aktiveerimisest 
teavitatakse NOTAM-itega. Eestis ei ole praegu ühtegi laskeala, mis oleks 
24/7/365 aktiivne ja lennutegevust piirav (isegi alad, mis asuvad 
kontrollimata õhuruumis). Me ei oleks nõus kooskõlastama sellist muudatust 
ka Karujärve laskealaga. See läheb vastuollu õhuruumi paindliku kasutamise 
põhimõtetega, sest üks osapool keelab teistel õhuruumist mingi osa 
kasutamise samal ajal kui ta ise seda samuti ei kasuta. Ka 4-5 päeva nädalas 
ala aktiveerida ilma seda kasutama läheb nende põhimõtetega vastuollu.

NOTAM väljastamise bürokraatia vastu aitaks praegu ehk ainult väljaõppe 
pikemajalisem ja täpsem planeerimine.

Lugupidamisega

Priit Panksepp | Vanem-lennuinformaator

+372 4530315 | [email-masked] <mailto:[email-masked]>

AS Tallinna Lennujaam

Tartu mnt. 101, Tallinn 10112

www.tallinn-airport.ee <http://www.tallinn-airport.ee>

 <https://www.tallinn-airport.ee/ettevottest/keskkond/> Aastaks 2030 oleme 
saavutanud süsinikuneutraalsuse.

Tutvu Kuressaare lennujaamast toimuvate lendude ja lennugraafikuga 
lennujaama  <https://kuressaare.tallinn-airport.ee/> kodulehel.

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: neljapäev, 11. jaanuar 2024 13:04
To: Kuressaare ATS <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Subject: Karujärve tiiru õhuohuala

Tere,

17.01 valmib Saaremaal uus ohualata lasketiir, kuid mu teada õhuohuala nõue 
jääb ikkagi kehtima.

Kuna uus tiir annab väljaõppe läbiviimiseks uued võimalused, siis tahaks 
küsida arvamust, et kehtestada sinna nö pikaajalised NOTAM-id? Kas meie tiir 
on olulisel kohal õhuliikluse koridorides ja kui alalist ohuala kehtestada 
ei saa/tohi siis näiteks 4-5 päevased NOTAMID iga nädal?

Tõsiasi on see, et iga päev seal laskmisi ei tule, kuid bürokraatia 
vähendamise eesmärgil ja samas õhuliikluse ohutuse tagamiseks oleks 
pikaajalised NOTAM-id meie jaoks kõige lihtsamad.

Lugupidamisega

Kristjan Kaup

Leitnant

KL Saaremaa malev

Staabiülem/Operatiiv- ja väljaõppesektsiooni ülem

Tel: 79453

GSM: 5147164

Lühi: 59453

*** AMETIALASEKS KASUTAMISEKS ***
Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja 
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.

This e-mail and any attachments may contain sensitive and privileged 
information. If you are not the intended recipient, please notify the sender 
immediately by return e-mail, delete this e-mail and destroy any copies. Any 
dissemination or use of this information by a person other than the intended 
recipient is unauthorized and may be illegal.

*** AMETIALASEKS KASUTAMISEKS ***
Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja 
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.

This e-mail and any attachments may contain sensitive and privileged 
information. If you are not the intended recipient, please notify the sender 
immediately by return e-mail, delete this e-mail and destroy any copies. Any 
dissemination or use of this information by a person other than the intended 
recipient is unauthorized and may be illegal.